Jeanette- mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av Jeanette - 21 februari 2011 21:49

Hej!

 

Eftersom jag inte kommer ha möjlighet att uppdatera som jag gjort idag imorgon tänkte jag skriva lite nu om imorgon så det finns något upplagt iaf...

 

Imorgon ska vi då sko syrrans häst Fröken.

 

Bild på fröken :)

 

  

 

Måste åka in tidigare och hämta syrran, sen ska vi släppa in dom då frökens hovar ska vara snöfria och torra. Hon är idag oskodd så hon ska verkas, skos, få snösulor och brodd.

 

Under tiden vi väntar ska vi ta och mäta hö och borta lite på bågge hästarna.

Sen blir att hjälpa till när hovis är där och skor.... efter det släppa ut igen.

 

Sen blir det att mocka och prata skit ;P

Skuylle behöva upp till granngården och löpa lädettvål med så man kan smörja upp det som är något att ha så det itne blir förstört... Bilder kommer senare på sakerna :)

 

MNed andra ord kommer jag hem väldigt sent och bloggar men skirv i gästboken och kommentera gamla inlägg eller nå sånt.

 

Höres senare imorgon om jag inte hinner uppdatera på morgonen!

 

Ha det!

 

 

// Jeanette

Av Jeanette - 21 februari 2011 21:43

 Go kväller!

 

Nu har jag vart i stallet.. blev lite stressigt för att hinna med :P

 

Billys täcke var bra blött så va bara byta.. snö övrerallt men graderna har gått ner så e  la ok iaf. Billy hade itne blivit skodd idag heller, får hålla tummarna att han kommer i veckan och skor =)

 

Kollat lite på hästsaker jag bhöver.. har ingeitng som är helt eller i hans storlek så det här behöver jag...

- Framskydd (heltäckande/ hopp)

- Ordentliga baskydd som skyddar alltihopa

- Svetttäcke, han har haft sönder det han hade :(

- Lädertvål

- Tyglar då mina är på g och gå sönder...

- Stigläder då mina längt sig och är gamla och skabbiga... går inte att rida med för den ena är mil lång :(

- täckeshängare så jag kan göra av täckena nån stans.

- prylhängare av samma ordsak som ovan

 

Ullared va bra som vanligt^^ Love it <3

 

Nej nu ska ajg bege mig uppåt igen och kolla på tv med älskling

 

Hoppas alla haft en kanon dag :)


// Jeanette

Av Jeanette - 21 februari 2011 17:28

Hej!

Nu bränner jag iväg mot stan. Måste handla smör och frimärke innan.


Sen fixa stallet och sen hemåt i ilfart och bä'nka sig framför tvn. Är ju Ullared :D


Älskar verkligen det.


Skriver efter Ullared



Ha det bäst!


// Jeanette

Av Jeanette - 21 februari 2011 16:32

Hallojsan!

Blev kanon god mat, Älskling tyckte det med =)

Riktigt perfekt alltså och gottigt ^^


Kanske inte dt nyttigaste dock om man tänker på vikten, men det gör inte vi haha.


Efter lunch gick jag ut med hundarna. Var ute och gick åt dt hållet vi aldrig går åt idag.... skog på båda sidor, stora snövallar och massor av snö. Hundarna pulsade mest uppe i snön och snövalalrna och jag gick på vägen ;P


  

Mammas älsklingar :) <3


Turbos bästa knep är att springa as fort på vägennär nos är i snön för då blir det inte jobbigt och sen hiner han först.. Nos får ju jobba som sjutton där i snön haha. Mina sötnötar :)

Gick i 40 minuter idag men imycket högre tempo än vanligt. Detta föär att jag måste hinna plugga samtisigt som hundarna måste få komma ut och bränna lite energi.


Nu ska jsg ta tag i Projektet  i skolan för imorgon kommer jag inte hinna med speciellt mkt. Ska köra syrran till stallet för hennes häst ska skos, blev fel dag idag.... så bäst jag sätter fart för kommer itne hinna någonting imorgon


Ha det!


// Jeanette

Av Jeanette - 21 februari 2011 14:24

Hejsan!

Pluggat på riktigt bra i ordentligt tempo idag =)


Jobbat med Naturkunskapen, samhällskunskapen och gjort klart Psykologin.

Känns riktigt bra faktiskt att ha fått saker ordentkligt gjorda. Valde att jobba med dessa så jag verkligen ska få ordentligt med saker gjorda i Projektet då det är ett stort block som ska påbörjas " skolor" heter blocket.


Nu ska jag ta och börja göra lite mat är tanken. Sen blir det nog att städa och kolla lite på heminredning... Sen kommer en behöver lista tänkte jag.. kan ju va kul att läsa om :)


Idag blir det falukorv i ugn med ris och ev även sallad och dressing ^^


Bildbevis kanske kommer senare :P


Kommentera gärna, skriv i gästboken eller varför inte vara med i min omröstning :) Omröstningen är nog intressantast för mig så jag vet ungefär vad jag ska skriva om mest...


Ha det bra!


// Jeanette

Av Jeanette - 21 februari 2011 12:32

Hej!

Det här är min historia om hur jag träffade Billy. Allt var en slump och jag tror helt klart att det var ödet som bestämde att vi skulle träffas. Allt var så himla solklart :O


Allt började då jag kom till stallet där syrran hade sin häst Tritta, vi pratade och fick reda på att de som hade honom på foder itne kunde ha kvar honom... Vi pratade mycket om Billy och jag blev väldigt intresserad av den där stora bruna hästen med de snälla ögonen.


Åkte hem och pratade med älsk om vad han tyckte om allt.... men jag hade nog redan bestämt mig egentligen :P

Älsk tyckte som vanligt att det var en bra id´e att jag skulle få en häst igen.


Mamma ringde ägarna till Billy och sen var det klart, han var min foderhäst. Lyckan var så total och samtidigt som jag fick bekedet åt jag en Billys pan pizza hahaha


Jag åkte och börljade sköta Billy samma vecka och tog med alla mina saker jag behövde.


Jag har haft Billy ungefär i 4-5 månader bara så inte så himla länge. Vi har haft en tid att lära känna varandra med upp och nergångar så klart.


Jag började rida honom ganska direkt men kände att det itne riktigt "klaffade"  i kommunikationen, lurade mig själv här att det är bara hoppa upp!

Har aldrig gjort så innan tror jag.. så va ju dumt :/


Jaja... Billy har jag ridigt iaf och cvi har ridigt uyt bara hittils och kolalt lite vad han kan och så. (utan krav bara uppkollning)


Jag har jobbat NH med Billy för att få ett bättre band mellan oss vilket har fukat kanon, Billy är nog den mest lättlärda häst jag träffat. Han vill så gärna.


Vi har även gjort mycket markarbete tillsammans och gått ut och gått lite i naturen =)


     


Nu har Billy trampat av sig en sko bak och jag kan därför itne göra så mycket mer än borta, gosa osv... så fort han blir skodd ska vi ut i naturen och rida =)


Undr den här tiden känns det som att han växer för varje dag just nu, han är en sån toppen individ som bara vill göra rätt och som vill lära sig. Jag har även låtit det här ta tid och inte stressat med allt då jag ville ge honom lite tid då det har varit mycket.... för mig. Jag vill att det ska bli rätt från början och har därför tagit det i lugn och fin takt helt enkelt.


Längtar tills lille gubben är skodd nu, och att  köldgraderna går ner  ^^


// Jeanette

Av Jeanette - 21 februari 2011 12:27

Haft vrestling match (stavning?) med hudarna inatt ;P De bara måste vrestlas ibland... sov ganska bra iaf :)

Klippt klorna på Nos har jag gjort så nu är han så fiiin.

Hm.. vad har ajg emd gjort. Tittar när hundarna busat i snön typ.. ritkgit seg va ja dn här morgonen, tog lång tid innan jag vaknade till.


Ska ta och plugga nu har jag tänkt, samhällskunskap och psykologi tror jag det blir idag.... men får la se vad det är för uppgifter med.


Under tiden tänkte jag att ajg lägger upp Billys och min historia hur vi träffades =)


Hoppas ni alla haft en fin dag hittils!


// Jeanette

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Är en tjej som har mycket att hålla koll på. I denna blogg får ni följa mig i min vardag och även vara med och dela mina intressen. Jag heter Jeanette och bor på landet med min sambo som jag är förlovad med. =)
Enjoy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Hitta en länk till bloggen
 Hitta hit av en slump
 Har adressen så gick in och kollade
 vän/bekant som ville kolla lite

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i min gästbok innan du går =)


Ovido - Quiz & Flashcards