Jeanette- mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Jeanette - 23 februari 2011 22:24

Ja nu ska ajg kika lite på internet och sen blir det att lägga sig.


Tog en duch och lyckades bli pigg igen, de va ju typiskt :P


Men men lite tittande på internet så blir jag snart trött igen


Höres imorgon!


// Jeanette  



Av Jeanette - 23 februari 2011 21:10

Hej!

Idag var Billy lite som förut, moga sig i grimskaftet och grejade. Gick bra och så men han är så grining alltså. Han blir såhär när han är pigg men känns som ett misslyckande.



Blir att skicka imorgon till  A att det måste gå undan med skoningen nu... Kommer nog ta ett tag nu innan han kommer ner på jorden med tanke på hur sprängpigg han är :/


Usch va deppigt detta blev då ;P Blir så besviken men men bara ta nya tag och påt igen =)

Bara han får skor kan jag ju motionera honom.... inte så lätt när han lixom inte kan röra sig eftersom han inte har skor på alla hovarna ....


Käns ändå bra för har lsöt en hel del saker med honom ändå fast han är så pigg nu, han kan ju inte rå för det och det  vet jag, blir mera besviken på mig själv även fast jag vet att jag inte kunnat motionera honom just nu.


// Jeanette





Av Jeanette - 23 februari 2011 18:46

Halloj!

Blev sent idag känner jag men ska ta mig mot stallet.... skriver när jag kommer hemåt.


Känner mig bra trött alltså efter promenaden ;P haha


Bra med träning alltså.


Mockning, hömätning och sånt ligger på schemat... med andra ord allt ska göras som vanligt! XD Med tanke på hur kallt det är idag så längtar ja tills jag är hemma igen och allt är klart för dagen... ska bli skönt att mysa in sig vid tv:N och bara få ta det lite lungt.


// Jeanette


Av Jeanette - 23 februari 2011 18:14

Hej!

Med tanke på den här dagen har jag faktiskt funderat lite. Sånt där onödigt tänkande :P


Hur som helst börjarde ajg fundera på hur folk egentligen kan vara så "perfekta".

De hinner med hur mycket som helst på en dag, många intressen, jobb, barn,hästar, hundar osv..


Dessutom hinner dom träffa änner och familjen mycket :S


Jag förstår faktiskt inte hur man hinner med allt?

Hur man sen kan hålla humöret hela tiden på topp och alla tappa humöret även fast man aldrig är still. Det är för mig något jag bara itne föstår hur man orkar.....


Perfekta mamman, perfekta sambon/frun, etc.


Jag själv skulle aldrig orka ha massor av saker, tycker saker blir kaos lagom ändå jag ;P


Kan säga att jag är riktigt imponerad av de människor som klarar att ha så himla mycket hela tiden på sina axlar, jag orkar under kortare perioder men under en lång tid så skulle jag aldrig orka med det.


Jag läser på distans nu, har häst, sambo och två hundar med hemsysslor... det är ju ingeitng egentligen men ändå är det precis vad jag hinner med...


Jag har svårt att tro att en människa ska klara av jätte mycket saker därför om jag jämför mig med sig själv. Kanske är det så att utsidan bara visar och att insidan säger något annat?


Kanske är det som så att personen förnekar av den inte klarar av det och bara kör på?



Lite babbel helt klart men någn kanske har orkat läsa ;P


Vad tror/ tycker ni om det här?


// Jeanette


Av Jeanette - 23 februari 2011 17:31

Hej!

Promenaden blev en riktig hit tyckte hundrna. Gick lite längre och i högt tempo. Känner att dem behöver det för att få "blåsa ur sig" lite energi. De var med från början och sprang i snödrivorna brvid mit och sen tillbaka på vägen. De blir så himla pigga när man går i ett raskt tempo vrkligen och studsar och tittar på mig =)


Håller på att öka på tmpot för att öka deras konidion lite är tanken.. sen till sommaren ska jag förhoppningsvis ha bättre kondis och kunna jobba på kvällar elelr mornar när det itne är så varmt.


Bästa receptet verkligen med hund. Man får komma ut och röra sig och hundarna tycker det är kanon kul vilket gör en glad.


// Jeanette

Av Jeanette - 23 februari 2011 16:48

Hej!

Åkte och släppte ut hästarna. Vattnet släppte till sist med hjälp av P som ordnade det innan jag hann komma dit.


Hästarna var pigga som sjutton. Billy börjar bli riktigt grinig nu :(

Han blir så när han inte får arbeta .... hoppas han lir skodd nu alltså, annars får jag börja från ruta ett igen.



Fröken var lite stirrig idag i boxen men klappade och pratade lugnande med henne och sen gick det bra. Fick på täcket i boxen och hon stod så snällt =)


Hon ville dock inte alls gå ut idag genom stalldörren och kyckades få in hoen under en pall :( Men dt gick bra och hon gjorde inte illa sig. Hon gick ut efter lite övertalning iaf :)


Nu ska jag ut med hundarna på promenad i solen, har hunnit kika igenom skolan med


// Jeanette

Av Jeanette - 23 februari 2011 12:17

Hej!

Ringde precis min mamma av en slump då jag skulle fråga henne en sak.


Visade sig att hästarna är inne då det var för kallt imorse, så nu ska ajg föröska hinna in fort och ta ut dom. Alltid nå som krånglar och gör så man får släppa allt och åka in i ilfart.... lite trist


Sen iväg och göra ett ärende...


ha det bra :)



// Jeanette

Av Jeanette - 23 februari 2011 10:32

Hejsan!

Vaknade för ungefär 30 min sen.

Vrestling med hundarna inatt igen..... de tycker nog det är kul i alla fall :P

Jag kunde ju dock inte sova på bekvämt .. XD


Så himla trött fortfarande.. känns som att man nyss somnade men så va d inte. Blir att försöka sparka igång på den här dagen ordentligt och börja plugga, idag har jag ingen lust med det dock ....


Lägtar till liv nu!

Har det nästa vecka och det ska bli så skönt, ska rida, inreda, pyssla, och göra fint. Blir nog även att måla. Skönt att vila upp sig  unden en vecka =)


// Jeanette


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Är en tjej som har mycket att hålla koll på. I denna blogg får ni följa mig i min vardag och även vara med och dela mina intressen. Jag heter Jeanette och bor på landet med min sambo som jag är förlovad med. =)
Enjoy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Hitta en länk till bloggen
 Hitta hit av en slump
 Har adressen så gick in och kollade
 vän/bekant som ville kolla lite

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i min gästbok innan du går =)


Ovido - Quiz & Flashcards