Jeanette- mitt liv och mina tankar

Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Funderingar..... hur kan man vara så "perfekt"?

Av Jeanette - 23 februari 2011 18:14

Hej!

Med tanke på den här dagen har jag faktiskt funderat lite. Sånt där onödigt tänkande :P


Hur som helst börjarde ajg fundera på hur folk egentligen kan vara så "perfekta".

De hinner med hur mycket som helst på en dag, många intressen, jobb, barn,hästar, hundar osv..


Dessutom hinner dom träffa änner och familjen mycket :S


Jag förstår faktiskt inte hur man hinner med allt?

Hur man sen kan hålla humöret hela tiden på topp och alla tappa humöret även fast man aldrig är still. Det är för mig något jag bara itne föstår hur man orkar.....


Perfekta mamman, perfekta sambon/frun, etc.


Jag själv skulle aldrig orka ha massor av saker, tycker saker blir kaos lagom ändå jag ;P


Kan säga att jag är riktigt imponerad av de människor som klarar att ha så himla mycket hela tiden på sina axlar, jag orkar under kortare perioder men under en lång tid så skulle jag aldrig orka med det.


Jag läser på distans nu, har häst, sambo och två hundar med hemsysslor... det är ju ingeitng egentligen men ändå är det precis vad jag hinner med...


Jag har svårt att tro att en människa ska klara av jätte mycket saker därför om jag jämför mig med sig själv. Kanske är det så att utsidan bara visar och att insidan säger något annat?


Kanske är det som så att personen förnekar av den inte klarar av det och bara kör på?



Lite babbel helt klart men någn kanske har orkat läsa ;P


Vad tror/ tycker ni om det här?


// Jeanette


 
 
PumaN

PumaN

23 februari 2011 18:26

Jag får prioritera! Ebba hinner jag knappt med när jag går i skolan, hinner ja åka ner o pussa henne godnatt är de bra! Men de är ju speciellt under vinterhalvåret de är så här brukar bättra sig på vårkanten när de blir ljusare ute! Men skolan och de måste gå först! Sen får man ta resten lite pö om pö eller vad man ska säga! Vore inte pappa så snäll och sköte Ebba så mkt skulle jag aldrig orka plugga & ha häst samtidigt tyvärr!

http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Jeanette

23 februari 2011 18:29

det är lite detta jag itne förstår, att folk kan hinna med så mkt. Man hinner ju lixom inte så mkt på en dag om man läser i skolan... sen har man oftast läxor eller så om man går i vanliga skolan... jag hann precis med när jag läste i "vanlig" skola. Men nu på distans går d lite bättre tkr jag =)
Skönt att du har en pappa som är snäll och hjälper dig.

 
PumaN

PumaN

23 februari 2011 20:06

Ja utan pappa skulle de aldrig funka och de vet han med! Försvinner ebba ja , nej då vet jag inte vad jag gör! Kommer alltid försöka pussla ihop de så gott de går så hon får stanna hos oss. Anser att hon inte ska behöva flytta till andra människor med speciellt inte nu när hon äntligen börjat lita på oss så mkt som hon gör! Nej de är helgerna när man är ledig som man kan rida, umgås med vänner etc . Om man orkar vill säga jag kliver upp vid sex åker till skolan/praktiken vid sju och är aldrig hemma före halv sex om kvällarna så ja de får bli som de bli helt enkelt. Men bara de blir ljusare om kvällarna så man kan rida och så :) Tycker ändå du är väldigt duktig som orkar både billy,hundar & hus plus att plugga heltid! :)

http://mandapumanstillnert.bloggplatsen.se

Jeanette

23 februari 2011 21:09

Försåtr dig. Hästarna betyder så enormt mycket, blir ju som en liten bebis =)
Nej det förstår jag med, inte så speciellt kul när hästen litar på en och om hon dessutom ska få gå igenom allt än en gång. Som sagt tur att du har pappa som fixar allt så du kan ha kvar henne =)
Ja precis men man har ju alltid helgerna bara man är hemma så man kan pyssla sen är det inte så långt kvar i skolan för dig.... bara du får betygen så är det ju lungt sen! :D
Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 11 juni 2011 13:45

Nu var dt rätt länge sen jag uppdaterade, sorry :/   Har haft fullt upp med allt möjligt jox. Har faktiskt inte fått något gjort hemma på bra länge så idag msåte jag städa och fixa till här. Har lyckats sträckt mig inatt med... sover så konstigt ...

Av Jeanette - 8 juni 2011 17:23

Hej! Har varit en riktigt svettig dag idag...   Lagade mat tidigt och innan dess grejade jag lite. Åt mat och mamma ringde. Fick tag i syrran och blev lite panik då det ska komma åska....   In och fixa med det med andra ord.   I stallet...

Av Jeanette - 5 juni 2011 17:56

Hej! Lagar mat för fulla muggar i just nu. Har äntligen fått upp mitt lilla sidorprojekt.. en blogg om hästeriet bara.   Med andr aord kommer det itne stå något mer om häst här förmodligen utan det blir i andra bloggen www.travryttare.wordpress...

Av Jeanette - 4 juni 2011 14:30

Hej!   Ja vad ska hända/händer idag då?   Ska faktiskt ta det rätt lungt idag. Greja i stallet lite längre än vanligt tänkte jag ta mig tid till. Har ju smörjt alla sakerna till Billy men tror jag ska smörja tränset en gång till då jag tycker...

Av Jeanette - 4 juni 2011 13:25


Hej!       Blev inte nå uppdateringar igår inte... Höll på här hmma så tiden räckte inte till. Var ute och fixade i rabatten iaf och rensade lite ogräs. Tror faktiskt att det börjar komma upp lite blommor :D   Grejade lite o sovrummet me...

Presentation


Hej!
Är en tjej som har mycket att hålla koll på. I denna blogg får ni följa mig i min vardag och även vara med och dela mina intressen. Jag heter Jeanette och bor på landet med min sambo som jag är förlovad med. =)
Enjoy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Hitta en länk till bloggen
 Hitta hit av en slump
 Har adressen så gick in och kollade
 vän/bekant som ville kolla lite

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i min gästbok innan du går =)


Ovido - Quiz & Flashcards