Jeanette- mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under april 2011

Av Jeanette - 30 april 2011 21:00

Hej!


Detta är ett förinställt inlägg...


Sitter nog upp och myser nu framför tvn med älsk.


Imorgon kommer lite kort på ändrignar i hallen och "lill" hallen utanför sovrummet.


Ha en super trevlig valborg nu!



// Jeanette

Av Jeanette - 30 april 2011 19:45

Hej!


Sovrummet är klart med det jag kan göra... lite fail bara med gardinen XD

Hur som helst så ska ja ta hjälp o få upp den snyggt för ja kan inte   


Hm... ja just ja. Sängen får ni på helbild senare då den inte är komlett än tyvärr. Madrassen är trasig så är helt mongo just nu... så fort det är ordnat så komemr bild på sängen iaf. Blev nöjd med sovrumemt, tkr d blev mysigt faktiskt där inne =) Ni får gärna säga eran åsikt såklart, alltid kul med ideer från andra =)



 


Fönstret


 

Turbo var tvungen att gå ivägen :P


 

Marilyn, tyckte det blev en häftig kontrast mot tapten :)


 

Älsks sida


 

Rislampa i taket som ska bytas ut... sänggaveln och en fin tavla över med lite färg =)


 

"hörnan" brevid garderoben




// Jeanette



Av Jeanette - 30 april 2011 18:18

Hallojsan!


Inte hänt så mkt här faktiskt, rätt slö av mig XD haha


käkat lite mat, det var gott :)


tror jag ska ta en pigelin faktiskt och käka. Gött :) och somrigt hehe.


Sen blir det att greja med sovrumemt igen då.


sitter jsut nu och smälter amten och kikar på olika bloggar. Hittad een jätte intressant blogg men nu har jag tapapt bort den :/ tråkigt tycker jag.


Kikar lite på ridtravarbloggar. Fnns mycket mer än jag trodde. Kul =)


// Jeanette

Av Jeanette - 30 april 2011 14:35

Hej!


Har grejat här hemma som det vat tänkt. Går dock väldigt segt tkr jag :P men börjar arta sig helt klart. Blir mkt bära hit och dit, vart ska det stå?

osv...


Därför tar d en jäkla tid hehe


Kommer bli fint när vi är klara iaf. Kör sovrumemt nu så fortsätter ja med undervåningen innan vi börjar uppe. Blir så mkt ananrs på samma gång så då tappar ja motiationen :p


Ska fortsätta med sovrumemt idag så får vi hopaps att jag hinenr klart det jag kan göra. Måste föröska få hit en dammsugare emd.. tror ja ska låna mammas för den kan man rengöra allt med =)

Så man får frächt verkligen. sen vädras lite så blir det som nytt.


Funderar på jur man ska få till det uppe på gareroben, blir ju så tråkigt men vet itne hur man ska kunna göra det roligt heller :S


Jaja så ser d iaf ut. E ju valborg idag med =)

Hoppas ni får en trevlig valborg allihopa.


Dagen blir lugn för mig. Greja här hemma och sen äta något. Åka till stallet. Ut med hunden på promenad och sen mys kväll . Kanon dag tycker jag =)


Mvh Jeanette

Av Jeanette - 30 april 2011 12:30

Hej!


En kompis till mig fick sin hund biten av huggorm igår. Som tur är har det gått bra ör hunden och den ska idag få komma hem.


Tänkte därför skriva lite om detta.


Blir hunden biten så är det oftast i nosen eller tassen då hundarna blir yfikna och kollar på ormen...


Ett bett kan ge farliga konsekvenser för hunden och vissa hundar kalrar sig inte ens.

Därför är det viktigt att kontakta veterinär och åka in så fort som möjligt. Bettet svullnar på hunden och hunden blir hängig.


Som tur är finns det akuthjälp i Sverige för djur så¨man kan alltid uppsöka vetrinär. Giftet från huggorm skadar levern och njurarna på hunden och kan även orsaka blodbrist. Åker man inom en rimlig tid till veterinär kan man dock hjälpa hunden så att hunden itne får men.


I nuläget finns det serum mot giftet som veternär kan ge till hunden om hunden är riktigt dålig.


Ser man att hunden är biten så tveka inte att kotakta veterinär och åka in.


Vad tyckr ni om dessa inlägg?


// Jeanette




Av Jeanette - 30 april 2011 11:39

Hej!


Gjorde egen pizza igår, blev faktskt gott även fast ja glömde osten haha. Köpte pizza kit med tomatsås till och tyckte faktiskt det var okej, rätt lätt att göra pizza om itne annat :P

Älsk gillade den med =)  


Ja såhär blev den alltså.

 



Igår så blev det att ja åkte till stalelt sent. Var på riktigt dåligt humör så blev väl itne överdrivet länge jag var där. Kikade på tv n stund och sen gick jag och la mig.


// Jeanette

Av Jeanette - 29 april 2011 12:18


Godmorgon!

Solen skiner härligt ute idag =)

Har pluggat på med skolan. Skönt att ta tag i redan på morgonen.


Fredag är det idag vilket innebär att det blir helg igen, skönt!


Idag har jag lite jag skulle behöva greja med. Handla mat tex... har lite makaroner hemma o några köttbullar och det orkar ja itne äta idag ;P så blr och handla.


ska greja här hemma då det itne blivit så mkt av just det i veckan... har ahft så mkt annat så har inte riktigt hunnit. Men man ska inte stressa fram bra resultat :P skyller på det hehe.


Ska ut och skritta Billy med från igår så han inte blir stel i kroppen. Ska föröska linda benen tänkte jag idag så han får ordentligt stöd. Ska väl föröska skritta i en halvtimme minst iaf har jag tänkt och sen får det vara bra för dagen. Han tyckte det var jobbigt igår så tycker att det räcker faktiskt.


Tror det blir vila imorgon men vi får se, beror ju på hur han ser ut. Men tror det blir en liten vilodag. 


   


Pysslade med det här igår.. ser ut som oreda men är inte så... men ser att bilden blev sån haha

Under ligger skydden jag gjorde rent igår.


 

Han var nöjd efter passet =)


Ha en fin dag!


Mvh Jeanette


Av Jeanette - 28 april 2011 22:02

Hej!


Åkte till stallet och var där 5 ungefär. mockade och gjrode allt som vanligt. Sen började jag greja i stallet. Gjorde rent skydden. Ställde allt snyggt på hyllan och hängde upp det snyggt. Blev prydligt =)


Sen tog jag och gav vatten så tunnan blev propp full i vatten.


Syrran kom sedan och då sadlade vi och gjorde i ordning honom.


Han gixck super bra idag. Blev ett dressyrpass för honom. Mjuk, känslig och helt underbar att sitta på idag :D

Han flyttade sig även för skänkeln en gång idag, tummen upp.


På riktigt bra humör jsut nu kan jag lova =)

Efteråt var han lugn och lite svett :P

Trött blev han med andra ord. Kändes skönt att jopbba igenom honom lite lätt. Tror han tyckte det var kul iaf men väldigt jobbigt ;P


Sen blev det en tur med Turbo i raskt tempo så han fick sträcka ut. Han tyckte också det var skönt. Han sover nu =)


Ala djur är motionerade och glada och jag är super glad. Pluggat en sväng nu på kvällen men nu e d slösurf och duchen som gäller.


Käns riktigt bra nu iaf.



Hopas er dag vart en lika bra dag!


Mvh Jeanette

Presentation


Hej!
Är en tjej som har mycket att hålla koll på. I denna blogg får ni följa mig i min vardag och även vara med och dela mina intressen. Jag heter Jeanette och bor på landet med min sambo som jag är förlovad med. =)
Enjoy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Hitta en länk till bloggen
 Hitta hit av en slump
 Har adressen så gick in och kollade
 vän/bekant som ville kolla lite

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i min gästbok innan du går =)


Ovido - Quiz & Flashcards