Jeanette- mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Jeanette - 10 april 2011 16:38

Hej alla läsare!


Fick inspiration och skriva lite tankar om bett och hästar.


Jag personligen tycker att man ska ha det oskarpaste som möjligen går. Jag gillar däremot inte det bett som jag tror är vanligast, alltså det tvådelade bettet med "fria" ringar. Anledningen till att jag itne gillar bettet är att det har en brytpunkt och då kan trycka i hästens mun när man håller i  tyglarna så hästens mungipor blir nypta....


Novabett har jag hört ska vara ett bra bett men har aldrig ridigt på det själv så har ingen åsikt om det....


Det bettet ajg gillar skarpt är det tredelade bettet, jag har altid kört på mera åt koppar.... då jag tycker det är bäst.


Jag har detta nu men är inne på att köpa ett tredelatbett med d ringar istället då jag tror Billy skulle gilla det bättre i sin mun. Han går kanon på bettet men är lite "jonglig" med bettet... fått för mig d har emd rignarna att göra.. men får väl se.


Jag tycker heller inte man ska  mixtra emd bett då hästen till sist kanske inte tirvs med något.... anledningen att ja vill byta bett på Billy är alltså då ja känner att han itne fungrar 100 men 99,9% och tror detta komemr bli bättre med fasta ringar men egntligen samma bett ändå då det är 3 delat som innan.


Jag är emot att betsla upp hästar till tårna... förstår inte själva poängen bara... Man msåtwe ju llära sig att rida hästen och att få en bra kommunikation istället. Har gjort missen att betsla upp när jag var yngre.. nu vet jag bättre och är riktgit emot det.


Och nej.. ingen häst fick munnen söndersliten eller något sånt.


Det är lite mina tankar. Hur tänker ni om detta?

tog endast med dessa tre då jag kom på dom.. finns ju miljoner olika bett :P


// Jeanette  


Av Jeanette - 10 april 2011 11:28


Hej!

Som vanligt har jag vart i stallet och tagit ut hästarna, Mockade och gjorde klart för insläppet ikväll :)


Blir att lägga neergi på att borsta mitt lermonster istället :P


Syrran ska komma hem idag så blir nog mycket prat i stallet idag.


Turbo var med och vallade hästskit idag i stalelt... :p Nu ligger han utslagen och sover.


Har förkylning på g som itne bryter ut, känner mig lite trött faktiskt... ska nog ta det lite lungt idag tror jag :)

Ha en fin dag!  


Mvh Jeanette

Presentation


Hej!
Är en tjej som har mycket att hålla koll på. I denna blogg får ni följa mig i min vardag och även vara med och dela mina intressen. Jag heter Jeanette och bor på landet med min sambo som jag är förlovad med. =)
Enjoy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Hitta en länk till bloggen
 Hitta hit av en slump
 Har adressen så gick in och kollade
 vän/bekant som ville kolla lite

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i min gästbok innan du går =)


Ovido - Quiz & Flashcards