Jeanette- mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Jeanette - 16 april 2011 22:02

Hej!


Idag har jag bara vilat typ.... läst lite tidningar, kollat på tv.


Fixade Billy och lyckades handla iaf, det var lagom idag.


Trött på o va sjuk, längtar tills detta förvinner.


Som plåster på såren köpte ja mat iaf så ja kan göra as gottig mat nu :)


Det tycker jag jag e värd när ja e sjuk hihi


ha d!


// Jeanette

Av Jeanette - 16 april 2011 11:08

Hej!


Nu är busarna ute för ganska länge sen. Mockade och gjorde klart då jag inte alls mår nå bra så kändes lika bra och göra klart allt på stuts...



Igår lev det Nh träning med Billy. Fokus: Vändningar och att följa med mig samt att göra halt. Följsamhet kom med lite i bilden med eftersom han ska följa mig.


Till en början var han ganska trmasig och ville itne riktigt. Tränade först bara att stå still när jag öppnade och stängde trådarna på staketet... efter ett tag så stod han blixtstilla =)


Då gick vi vidare till nästa uppgift... Det blev att gå lite i cirklar och 8:or så han ska följa och hålla koll på mig hela tiden... gick faktiskt bra tyckte jag, han tittar gärna på annat men han följde och höll koll på mig.


Sen blev det att gå framåt och stanna, backa stå still igen. Sedan gå. Funkade riktigt bra från första stund (Y)


Sen blev det vändningar. Ställde för stort krav som första när vi vände så det blev ett bakslag. han flög iväg en sväng men lugnade sig fort.... gick tillbaka och började vid stallet, där släppte det någonstans. Utökade avståndet där vi skulle vända och gjorde halt efter.. Efter att vi började vid stallet släppte allt och även fast jag utökade heöa tiden längre ochlängre från stalelt fungerade det :)


Som avslutning så longerade jag lite på stallplan men bara några varv i skritt, detta för att kolla att det fungerade. Det gjorde det =)


Super nöjd med gårdagen. Blir att jobba vidare men fungerade riktigt fint igår.


Duktiga Billy :)


Turbo satt och tittade på oss när vi jobbade och han visslade på oss ibland, Billy tyckte det var lite läskigt att han lät haha :P  men sen brydde han sig inte.


Här skiner solen och det är varmt =)


Ha en fin dag!


Mvh Jeanette

Av Jeanette - 16 april 2011 09:03

Hej!


Känner mig risig till max =(

Igår kväll bröt detta ut ordentligt men gav sig tyvärr inte på dagen heller :/

Gjorde inte så mkt igår med andra ord....


Idag är det som igår kväll ungefär men känner mig lite frächare av sömnen ja fick inatt iaf =)


Blir att åka till stalelt, fick ta utsläppet idag. Söndagen blir ledig för min del istället.



Ha en fin dag!  

Presentation


Hej!
Är en tjej som har mycket att hålla koll på. I denna blogg får ni följa mig i min vardag och även vara med och dela mina intressen. Jag heter Jeanette och bor på landet med min sambo som jag är förlovad med. =)
Enjoy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Hitta en länk till bloggen
 Hitta hit av en slump
 Har adressen så gick in och kollade
 vän/bekant som ville kolla lite

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i min gästbok innan du går =)


Ovido - Quiz & Flashcards