Jeanette- mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under april 2011

Av Jeanette - 24 april 2011 21:09

Hej!


Har känt mig totalt däckad hela dagen så idag har det blivit att göra mat bara faktiskt . Har itne orkat ett skit.


Vilaqde och åkte sedan till stallet. Grejade lite och sen blv det NH för Bily. Han är ju tvungen att röra sig..... inge kul att bara skrota för honom..


Eftersom Nh inte är så krävande så tyckte ja d gick bra. Idag jobbade jag honom lös och jisses vad han har utvecklats. Han lyssnar super noga på mig och gör det jag säger.


La upp ett hiner som avslutning som var pytte pytte och sen så föröskte jag få över honom men han förstod inte. Jaja tänkte jag och gjrode en ansats o hoppa... Hästen följde efter och sprang fram till mig med öronen framåt... Så duktig kille :D


Super nöjd med hoom men helt slut nu.. blir att bara ligga och vila och hoppas detta ger sig.


Finns amssor att göra så hoppas det itne hålelr i sig länge. Fuunderade på det imorse. Jag hade öppet hela dagen till sovrummet och stängde när jag la mig... när ja vaknade så va d såhär. Pollen msåte ju kunnat kommit in då i rummet?


Jag ska köpa allergi tabletter och se om det ger sig alltså...


Kvällen komemr bestå av att kika på tv med Turbo tror jag. Älsk är och hjälper till och svetsa hos grannen så vi blir solo. Tror jag ska ta mig lite kvällsmat och en pigelin till tv:n. Bästa glassen ever :D


// Jeanette  

Av Jeanette - 24 april 2011 13:31

Hejsan!


Vaknade i rätt lagom tid imorse men mådde pyton :/ Näsan rinenr och känner mig matt.... måste ju vara pollen allergi eller nå?

Det är det enda ja kommer på..


Med andra ord blev jag hemma från middagen idag. vågade itne åka ifall d inte är allergi, vill itne smitta någon.


Blir inte så överdrivet mkt gjort idag med andra ord men ska förösöka ta och ta ner lite saker så det blir mera rätt saker i rätt rum.. men får väl se vad som blir gjort och vad jag orkar, blir mest och bara ta det lugnt idag iaf.


// Jeanette

Av Jeanette - 23 april 2011 19:47

Hejsan!


Har verkligen vart full rulle här idag. Åt middag och ratade lite. Efter det blev det efterätten :)


Sen satte grababrna fart med möblerna. Jag berättade vad som skulle ner och upp och sen jobbade vi på. Jag sprang runt och höll upp dörrar, städade av, tokade lite osv.. sen bestämde jag vart allt slulle stå.


Lite besviken faktiskt på hur litet sovrummet verkligen var nere =( men lyckades lösa det iaf =)


Massa pynt, stavlor och annat jox som ska fixas till me nu är möblerna på rätt plats iaf =)

Tror det kommer bli kanon fint iaf ^^


Fick göra om lite på andra planer med då allt int gick in i sovrumemt men tror att nya planen blir bättre än den förra faktiskt :)


Imorgon vankas det middag och träffa lite släkt :) roligt.

Blir att gå upp i tid och greja lite här hemma så det blir lite emra organiserat. Känns kul att det sker lite föärndringar. Har ju så länge planerat att flytta om så skönt att det blev gjort =)


Nu ikväll blir det stallet och hem igen, kanske greja lite här hemma och sen duch och sova i tid..


// Jeanette

Av Jeanette - 23 april 2011 13:34

Hej och glad påsk!


Hoppas ni haft en fin dag hittils. Min dag har varit bra.. har umgåtts med J och älsk och sen varit hos grannen en sväng. Håller på med maten nu.


Vi valde att slopa påskmaten faktiskt i år. Jag ville hellre äta något gott som jag var sugen på så blir kyckling ris och god sås =)


Kycklingen står i ugnen så den är väl klar om ungefär en timme.


Känner mig p åriktigt gott humör idag, uppåt =)


Har vi tur kanske jag har bil i två veckor famföver :D Men vet itne än om det går i lås.. men förmodligen. *Hoppas!*

Håll tumamrna för mig hehe.


Idag har det handlat om bilar i stort sett.... älsk och J har mekat hela dagen och sen har jag tittat när det har målats och grejat emd en plog. Har vart upp och tittat på så himla söta kalvar. Nästan helt nyfödda. De är itne gamla. Måste ta bilder och lägga upp, så himla fina =)


En av kalvarna var riktigt glad idag, spang och studsade och sparkade med benen hehe. Jätte sött =)


Turbo har satt i sig enjätte fin filt.. :( lite tråkigt. Han fick tqag i den och sen så slet han innan ja hann ingripa... bus hund! Han är förlåten iaf :P


Komemr mera uppdatering senare om vad som händer.


// Jeanette

Av Jeanette - 22 april 2011 23:13

Hej!


Tog ochåkte iväg till stallet. Pratade lite med P i stallet och grejade på.


Hade emd huvan till honom idag men den var för liten =(

men men det finns flywlar och huvor som är bättre än den som inte är dyra... men va ju synd att den itne passade ändå :p


Idag kom han upp rätt fort när jag gick och kikade på honom. Med spetsade öron och snabbba steg kom han upp och sen mös vi en sväng =) Värmde i hjärtat och se att han lös upp. Tänkte longera men hann inte, så det blir av i övermorgon eller imorgon beroende på vad jag hinner.


Sen handlade vi och åkte hemåt...


Så underbat med vår alltså. Njuter verkligen av det fina vädret och att allt liv i naturen börjar komma tillbaka.


Nu blir det duchen och sen sängen tror jag. Helst slut efter dagen. Imorgon blir det full fart här hemma när J kommer.... de ska väl skruva och sen bära möbler... och jag ska stå och dirigera :P sen e d sista att ställa allt rätt som jag gör bara. Lite bortskämd är man allt ;P


Glad påsk alla!


// Jeanette

Av Jeanette - 22 april 2011 18:33

Hej igen!


Grejat lite här hemma nu då.. känns skönt och få lite gjort.


Älsk ska få hjälpa mig med det som är kvar om vi hinenr det, ananrs blir det imorgon.


Imorgon kommer J på besök. Flytta möbler och grejer imorgon är på tapeten så blir väl full rulle imorgon med. Snart kommer älsk med en bil så då drar vi till stallet och sen ska vi handla smör :p


ha d!


// Jeanette

Av Jeanette - 22 april 2011 15:15

Hej!


Hade ju räknat emd att städa idag men var så fint väder så jag valde att vara ute istället. Har målat och grejat. Pallen är klar redan men de andra två står och torkar ute i solen =)


Såhär blev pallen efter målning och att jag satte dit dynan. Blev nöjd =)


 


Har vart en härlig dag idag tycker jag. varmt och skönt.

'

Ska föröska göra ett litet ryck inomhus nu på eftermiddagen tänkte jag..


// Jeanette 

Av Jeanette - 21 april 2011 19:29

Hej!


Satte fart med hallen så den är klar nu iaf =)


Börjkade och göra så fint på toaletten..... allt är klart förutom toan.. jag sträkcer mig ner o det komemr en råtta som springet mot mig! :O

Jag gallskriker och löper ut....


Nu tänker jag inte städa mera idag!


Gick ut och började slipa på en pall istället... måklade den med första lagret :) Bara två kvar ;P

Överväger om jag ska gå ut och fixa till två möbler som behöver målas på lite på och sedan slipas lite på kanterna... behöver såga bort en lten del av en bänk med.. själva handtagen är jätte fula :O

Tror jag ska ta och göra det faktiskt så man får lite gjort =)


Älsk fick inte lådan att fungera... så nu ska den ner igen och något ska bytas eller riktas.. förstod inte riktigt. håller tumamrna att det går smidigt iaf... tur man har en karl som verkligen förösker och orkar hålla på =)


Ha en fin kväll, min kväll kommer bestå av målning och lite "renovering"  av möbler som sagt. Ha det fint!


// Jeanette  


Presentation


Hej!
Är en tjej som har mycket att hålla koll på. I denna blogg får ni följa mig i min vardag och även vara med och dela mina intressen. Jag heter Jeanette och bor på landet med min sambo som jag är förlovad med. =)
Enjoy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Hitta en länk till bloggen
 Hitta hit av en slump
 Har adressen så gick in och kollade
 vän/bekant som ville kolla lite

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i min gästbok innan du går =)


Ovido - Quiz & Flashcards