Jeanette- mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under april 2011

Av Jeanette - 8 april 2011 14:29

Hej!

Städningen är då okej nu :) skönt.


Ska ta och greja lite till och äta nå litet... sen blir det att handla mat och stallet.


Skönt och ha nystädat en fredag. Slippr man det på helgen jue :)


Bra start med andra ord på helgen. Blev pizza idag. Det tyckte älsk var givet :P


// Jeanette



Av Jeanette - 8 april 2011 12:15


Hejsan svejsan!


Ja då är det Fredag igen =)


Pluggat som vanligt och fått allt klart för veckan. Skönt med eftermiddagarna på fredagarna tycker jag... himla lungt och skönt :)


Idag har jag lite smått och gott jag tänkt göra. Älsk är iväg och hjälper en vän så då tänkte jag överraksa honom sen när han kommer hem :)


Ska städa och fixa så det blir frdagsfint ocj sen har jag tänkt att göra god mat.... Lite jobigt, så sugen på tacos men älsk äter inte taco utan bara grönsakerna o köttfärsen... det blir ju inte en så snäll överraskning då jue XD hihi


Kanske ska prova att ge mig på att göra egen pizza?


Vad tycker ni ... det ska vara nå som passar som fredagsgott. alltså tänker jag mest på något lite roligare och inte as nyttigt eller typ makaroner och korv ;P


Har ju köpt saker till köket för sommaren. så sugen att sätta upp det... men det är ju inte sommar än. Kan va kul och få det somamrfint. Tror ja ska byta gardiner och sånt iaf och ta några andra gardiner så länge så får det bli en vår outfit helt enkelt.


Nej har massor att göra så nu ska jag sätta fart... måste ju hinna innan han är hemma igen :P hihi


Ska handla mat med.. täntke att jag tar stallet när jag ändå är i stan då. Får hästarna komma in lite tidigare. Ska ta och spola av Billy ordentligt idag har jag tänkt.


Syrran är i stockholm så tror det blir mamma och jag idag. Får se om ja ska föröska rida i helgen... vill så gärna iaf :)


Ha en fin dag!


Här är det sol och humöret är på topp :)


Bjuder på en bild från myset igår med Turbo :)

   

Av Jeanette - 7 april 2011 14:51

Hej alla läsare!


Idag har jag pluggat en hel del. Fått mycket gjort så det är skönt.


Annars har det inte hänt så värst mycket idag faktiskt.


Allt är som vanligt en vardag med andra ord ;P


lite på utbildningar så får se vad man ska ta och söka nu.. har två stycken som är intressanta. Kanske blir att man söker båda och ser vad man kommer in på och inte.


Stallet som vanligt ikväll... en helt vanlig dag med andra ord i mitt liv


Mvh Jeanette

Av Jeanette - 6 april 2011 19:04

Hej!


Idag har det varit super fint väder... som alltid när man itne kan rida :(


underbart iaf med sol tycker jag =)


Haft fullt upp idag på ftermiddagen men är hemma nu iaf :P


Åt nyss makaroner med falukorv och ketchup. Göttans! :D


Turbo ligger utslgen här på golvet.


Igår var vi ute och tränade lite i stallet i ösregnet. Så stolt över honom. Syrran gick före med hennes hund och vi gick efter. Han var positiv och framåt och ville bara fram och hälsa. Riktigt kul faktiskt då han har tyckt att hundar ute är väldigt läskiga. Kändes riktigt bra och vi tränade på att inte dra trots att det är andra hundar i närheten samt att gå fot. Han kalrade det hlt okej. Lite mera träning så är han perfekt :)


Men han komemr ju alltd va perfekt ändå i mina ögon :P hehe


Nu blir det snart stallet och borta igenom en lerig häst :P

Turbo ska med och mocka som vanligt... han tycker det är jätte kul att springa i stallet och undersöka alt intressant som häst skit, spån och annat kul ;P 

Haha


  


Ha en underbar kväll!


Mvh Jeanette

Av Jeanette - 5 april 2011 16:25

Hej hej!

Trött so mfan idag rent ut sagt....


Pluggat på som sjutton i skolan så huvudet är riktigt trött nu :P


Gjort det riktigt stora denna vecka i 2 ämnen så det är skönt. Nu kan man koncentrera sig på de mindre istälelt =)


Tänkte rida idag... ända tills regnet öste ner.  *suck*


Så trött på regn, vill inte att det ska regna :(

Hagarna är lerpölar och Billy är skitig som fn varje dag. Dessutom är mugg på väg. han har börjat fått det nu s¨föröker hålla honom ren i karledsregionerna men det lyckas ju inte så bra =(


får fortsätta spola benen och smörja och köra med tvål.


Längtar tills allt torkar upp... men fortfarande glad att snön försvunnit såklart =)


Mvh jeanette

Av Jeanette - 4 april 2011 12:21

Hej alla läsare!


Inte orkat skriva förrens nu :/


Saknaden är så stor...


Nu är det i alla fall ny vecka. Vardagen ser lite annorlunda ut från förut.


Turbo är min stallhjälp varje dag för han klarar inte vara ensam. Han blir jätte ledsen... så måste börja om med ensamhetsträningen.


Går bra att ha med honom i stallet iaf vilket är skönt :)


Blev så besviken igår, ville verkligen rida ut en sväng på Billy men då började det ös regna ute och Billy gilalr itne regn verkar d som :P


Så blev inte nån tur igår.... hoppas hinna med det idag istället :)


Kolalde igeom skolan. Visade sig vara as mycket den här veckan :S usch säger jag bara.... känns lite tungt med skolan just nu faktiskt men det går ju framåt iaf :)


Ha det!


// Jeanette  

Presentation


Hej!
Är en tjej som har mycket att hålla koll på. I denna blogg får ni följa mig i min vardag och även vara med och dela mina intressen. Jag heter Jeanette och bor på landet med min sambo som jag är förlovad med. =)
Enjoy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Hitta en länk till bloggen
 Hitta hit av en slump
 Har adressen så gick in och kollade
 vän/bekant som ville kolla lite

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i min gästbok innan du går =)


Ovido - Quiz & Flashcards