Jeanette- mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under februari 2011

Av Jeanette - 23 februari 2011 12:17

Hej!

Ringde precis min mamma av en slump då jag skulle fråga henne en sak.


Visade sig att hästarna är inne då det var för kallt imorse, så nu ska ajg föröska hinna in fort och ta ut dom. Alltid nå som krånglar och gör så man får släppa allt och åka in i ilfart.... lite trist


Sen iväg och göra ett ärende...


ha det bra :)



// Jeanette

Av Jeanette - 23 februari 2011 10:32

Hejsan!

Vaknade för ungefär 30 min sen.

Vrestling med hundarna inatt igen..... de tycker nog det är kul i alla fall :P

Jag kunde ju dock inte sova på bekvämt .. XD


Så himla trött fortfarande.. känns som att man nyss somnade men så va d inte. Blir att försöka sparka igång på den här dagen ordentligt och börja plugga, idag har jag ingen lust med det dock ....


Lägtar till liv nu!

Har det nästa vecka och det ska bli så skönt, ska rida, inreda, pyssla, och göra fint. Blir nog även att måla. Skönt att vila upp sig  unden en vecka =)


// Jeanette


Av Jeanette - 22 februari 2011 23:25

Hej igen!

Pluggat psykologi, naturkunskap och projekt.


Så himla trött nu alltså!


Ska ta och varva ner och sen blir det sängen och sova... ska nog ta och läsa mig en bok med tv:n på. Sen gosa och mysa in med med hundarna och njuta av sängen :)


Hörs imorgon!


// Jeanette  

Av Jeanette - 22 februari 2011 22:33

Hej!

Nu äntligen är jag hemma.


Vart en rätt tuff dag idag. Åkte hemifrån och hämtade syrran.... Sen åkte vi till stallet och tog in dom.


Pratade och gjorde om i "foderkammaren" och ställde rätt saker så det blev fint och inte rörigt ^^


Sen kom hovis, pratade länge ang Frökens fötter och sen blev hon skodd med... såklart! XD


Under tiden hann syrrans och mina fötter och händer frysa ihjäl så vi kastade ut dom i hagarna igen o sopade av all skit åt sidorna typ :P


Åkte i ilfart hem te syrran där det var typ 16 grader eller nå! Inge kul när man är stelfrusen..... eldade i kaminen och gjorde mat samtidigt.


Sen när vi väl tinat upp från djupfryst så åkte vi till stalelt och mockade, mätte hö, borstade och pysslade lite.


Billy är så pigg och trött på att int få röra sig. Riktgit grinig är han :(

Har tänkt och rida på lovet i skogen på honom men måst ju få på en sko då...  :/


Hoppas han blir skod den här veckan alltså...


Dagen har varit full fart hela tiden och nu sitter jag här. Ska ta och plugga för det ahr ajg inte hunnit Blir en sen natt!


Hoppas ni haft en bra dag. Har nog fullt upp imorgon med men lovar bättre uppdatering imorgon än 2 inlägg *promise*


// Jeanette



Av Jeanette - 22 februari 2011 10:27

Hejsan alla!

Ja kunde inte sova så blev uppdatering iaf :P


Hundarna började skälla för någonting ute tre ggr så lika bra och gå upp...


gett hundarna mat och kikat lite på  internet samt ätit frukost har jag hunnit med, låg och drog mig i sängen bra länge, så skönt =)


Ja annars är det inte så mycket som händer... Ska kolla igenom skolan nu och  sen blir det att göra sig i ordning för att åka tror jag...


Det är sådär kallt idag igen :( Tråkigt jue... Kommer inte bli kul och vara i stallet hela dagen alltså, får hålla igång utav bara faen haha

// Jeanette

Av Jeanette - 21 februari 2011 21:49

Hej!

 

Eftersom jag inte kommer ha möjlighet att uppdatera som jag gjort idag imorgon tänkte jag skriva lite nu om imorgon så det finns något upplagt iaf...

 

Imorgon ska vi då sko syrrans häst Fröken.

 

Bild på fröken :)

 

  

 

Måste åka in tidigare och hämta syrran, sen ska vi släppa in dom då frökens hovar ska vara snöfria och torra. Hon är idag oskodd så hon ska verkas, skos, få snösulor och brodd.

 

Under tiden vi väntar ska vi ta och mäta hö och borta lite på bågge hästarna.

Sen blir att hjälpa till när hovis är där och skor.... efter det släppa ut igen.

 

Sen blir det att mocka och prata skit ;P

Skuylle behöva upp till granngården och löpa lädettvål med så man kan smörja upp det som är något att ha så det itne blir förstört... Bilder kommer senare på sakerna :)

 

MNed andra ord kommer jag hem väldigt sent och bloggar men skirv i gästboken och kommentera gamla inlägg eller nå sånt.

 

Höres senare imorgon om jag inte hinner uppdatera på morgonen!

 

Ha det!

 

 

// Jeanette

Av Jeanette - 21 februari 2011 21:43

 Go kväller!

 

Nu har jag vart i stallet.. blev lite stressigt för att hinna med :P

 

Billys täcke var bra blött så va bara byta.. snö övrerallt men graderna har gått ner så e  la ok iaf. Billy hade itne blivit skodd idag heller, får hålla tummarna att han kommer i veckan och skor =)

 

Kollat lite på hästsaker jag bhöver.. har ingeitng som är helt eller i hans storlek så det här behöver jag...

- Framskydd (heltäckande/ hopp)

- Ordentliga baskydd som skyddar alltihopa

- Svetttäcke, han har haft sönder det han hade :(

- Lädertvål

- Tyglar då mina är på g och gå sönder...

- Stigläder då mina längt sig och är gamla och skabbiga... går inte att rida med för den ena är mil lång :(

- täckeshängare så jag kan göra av täckena nån stans.

- prylhängare av samma ordsak som ovan

 

Ullared va bra som vanligt^^ Love it <3

 

Nej nu ska ajg bege mig uppåt igen och kolla på tv med älskling

 

Hoppas alla haft en kanon dag :)


// Jeanette

Av Jeanette - 21 februari 2011 17:28

Hej!

Nu bränner jag iväg mot stan. Måste handla smör och frimärke innan.


Sen fixa stallet och sen hemåt i ilfart och bä'nka sig framför tvn. Är ju Ullared :D


Älskar verkligen det.


Skriver efter Ullared



Ha det bäst!


// Jeanette

Presentation


Hej!
Är en tjej som har mycket att hålla koll på. I denna blogg får ni följa mig i min vardag och även vara med och dela mina intressen. Jag heter Jeanette och bor på landet med min sambo som jag är förlovad med. =)
Enjoy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Hitta en länk till bloggen
 Hitta hit av en slump
 Har adressen så gick in och kollade
 vän/bekant som ville kolla lite

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i min gästbok innan du går =)


Ovido - Quiz & Flashcards