Jeanette- mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Jeanette - 3 mars 2011 20:31

Hej!

Idag åkte jag till stallet tidigare. Åkte ín med älsk så planerade lite för d skulle gå liite fortare än vanligt.. Kanske inte så kul för honom om det tar 5 timmar haha.


kte iväg iaf till stallet och hämtade linan.... gick ut och longerade. Gick så sjukligt bra. Han lyssnade hela tiden och var pigg och framåt utan att för den skull busa.. utan det var ordentligt arbete med en pigg häst :) Underbart kan jag lova!

Svåra varvet valde jag att arbeta mera med att bara få honom att skritta i, stanna , gå osv... fungerade kanon det emd idag :O

Kändes så pass bra så klappade massor och bara njöt av stunden ^^


Sen gick vi ut och skrittade av lite. Var väldigt piggt ute ;P Men han sköte sig exemplrsitk. Blev Nh samtidigt så han fick jobba lite med hjärnan.

Idag tränade vi in ett nytt moment kan man säga för hand.... egentligen var det han själv som fick iden faktiskt men jag jobbade vidare på det :p



På hemvägen tittade han mkt bakåt och fick till lite "tvärning" då han skulle kunna hålla koll framåt och båkåt.... perfekt jue täntke jag!

Ställde lite på halsen och ad honom räta upp sig så han stod med rumpan mot diket... gick framåt men bad honom stå kvar... lite drivning.


Woala! Skänkelvikning :D

Satte det nästan omgående dessutom, smarta fina underbara Billy!


Mockade åt båda hästarna sen då syrran itne var där och jag glömde telen hemma *typsikt mig* haha

fixade allt i boxarna och släppte in. Fröken va jobbigare än vanligt dock :/

Ville itne alls gå in men efter typ en kvart fick jag in henne iaf... måste träas på alltså för såhär kan man ju inte hålla på.


Sen åkte jag och hämtade upp älsk o här sitter jag.


snart blir det tv tittande och slappning innan sängen kallar =)


Som vanligt hade jag ingen som fotade :(

Så trist för han var så jäkla fin idag rent ut sagt.... :/


Hppas ni tkr det är lite roligt att läsa iaf...



// Jeanette

Av Jeanette - 3 mars 2011 14:23

Hej!

Haft sån himla huvudvärk idag.... fick lägga mig och vila i sängen. Blev lite bättre iaf =)

Var rädd jag skulle få migrän men verkar bara vara huvudvärk iaf, skönt det.


Händer itne så mkt idag faktiskt... stallet och lite sånt bara. Får bli en liten slapp dag helt enkelt, kan ju vara skönt det med =)


// Jeanette

Av Jeanette - 3 mars 2011 10:33

Hej!

Blev lite mera full fart igår än beräknat :P


Kollade tre min på Ullared innan jag märkte att jag var på tok för hungrig. Gjorde mat och åt. Sätter mig vid datorn och då dyker L upp :p


Prastade med henne bra länge och kikad runt lite då det var ett tag sen hon va här nu.


L och jag åkte in till stallet och jag mockade och fixade boxen, sen gick jag ut med Billy en sväng och tränade NH. Gick bra =)


Sen när stallet var klart åkte jag iväg till nästa stall, stallet där K står =)

Pratade och kollade lite på andra som red, sen gjorde vi i ordning hennes häst och jag kikade vidare när K började rida. Igår var det hopplektion. Riktigt roligt att titta =)

Tyvärr frös jag så så fick åka och släppa in Billy :(

Sen åkte jag hem till mamma och värmdde mig, åkte hem och åt och sen la jag mig och sov... snacka om att jag var trött :p


// Jeanette

Presentation


Hej!
Är en tjej som har mycket att hålla koll på. I denna blogg får ni följa mig i min vardag och även vara med och dela mina intressen. Jag heter Jeanette och bor på landet med min sambo som jag är förlovad med. =)
Enjoy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Hitta en länk till bloggen
 Hitta hit av en slump
 Har adressen så gick in och kollade
 vän/bekant som ville kolla lite

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i min gästbok innan du går =)


Ovido - Quiz & Flashcards