Jeanette- mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Jeanette - 5 mars 2011 21:55

Hejsan!

Kom precis hem =)

Mockade åt Fröken och släppte in dom. Fröken gick in direkt genom dörren! :D så nöjd alltså!

Följde med direkt och gick in, tittade lite skeptiskt först men när jag bara gick så följde hon med.... kan bara säga att hon fick massor av beröm hehe.


Billy var väldigt nervös idag när jag ledde in. Han är livrädd för  skotrar och gissa vad som åkte runt lite längre bort.. just det flera skotrar!


Han var riktigt nervös och lyssnade efter ljudet och taktade brevid mig men han lyssnade ändå, riktgit nöjd med honom eftersom han får panik till och med i hagen :O


Borstade och grejade med honom sen och då stod han nästan och sov på gången :P


Nu blir det tvn med älsk :)

Idag blev det häst häst och åter häst inlägg :P


Imorgon ska ajg föröska få in massa hundinlägg och sen imorgon eller måndag är det tänkt ni ska få heminredning istället.


Kommentera gäna om "serien" om olika problematiker... får även gärna skriva vhur ni gör. Alla sätt är bra. Bara kul om människor delar emd sig



Ha det gott så höres vi imorgon



// Jeanette

Av Jeanette - 5 mars 2011 15:38

  Hejsan!

Jag har börjat och gjort ett inlägg om "hästproblem"

detta är då nummer två i den här serien kan man väl säga.


Jag tänkte börja med något som inte så många kanske som hållit på med hästar länge har problem med men har ändå valt att skriva om detta.


Detta är svårfångade hästar i hagen.


Vad gör man då när hästen eller ponnyn inte går att fånga?


Det jag tänker först spontant när en häst inte vill komma är ju att den inte ser mig som något positivt alt att det finns ntressantare saker än mig (tex hästkompisar)

Detta vill jag ändra på så hästen får en positiv och trevlig bild av mig.


Att bara sitta en sommardag i hagen och titta på hästarna tycker jag är intressant men det hjälper itne så mycket mot problem, så hur ska man då göra?


Positiv syn på människan har jag skrivit hittils att jag vill ha....

Det finns ju olika knep såklart men att tex gå ut till hagen och locka på hästen och hästens kompisar. den som kommer fram får en liten godbit och kel alt bara kel eller godis (vad man nu föredrar själv)

Kommer man till hästen och bara klar och myser, ger lite godis och bara är med hästen så blir man heller inte bara den som tar ut hästen från kompisarna... Jag tycker det fugerar bra och har funkat på dom hästar jag har haft. Man kan ju även göra roliga saker i hagen med hästen som tex lite "konster" som hjälper lite bandet mellan häst och människa. Tex kanske att dom ska följa en, "vacker hov" etc. Allt föär att människan ska bli något positivt och roligt


Det jag tänkte ta upp mera i den här serien som jag funderat på nu är:

- Hästen bits

- Hästen sparkar

- Svår ledda hästar

- Grinig i boxen


Skriv gärna en kommentar om detta och även förslag alt kommentarer om fortsatta inlägg.... tex nej jag vill hellre läsa om tips på hur man lastar en svårlastad häst eller jag tycker det är bra och så.



// Jeanette

Av Jeanette - 5 mars 2011 14:53

Hej!

Blev ändringar idag iaf...


Ska fixa hela stallet så blir och mocka ikväll med :p

Tusan att ja inte visste det imorse XD


Börjar nog röra mig mot stallet framåt 5 skulle ja tippa på.


Måste få nå gjkrot men lusten är väck... :(


Hm.. peppning nudå så man får nå gjort förhoppningsvis asså, funkar inte o sitta här :p 


// jeanette

Av Jeanette - 5 mars 2011 11:59

Halloj!

Blev lite ändringar den här helgen så jag fick ta lördag istälelt för söndag. Alltså idag ;P


Åkte dit i det fina vädret. Kollade av Billys ben och dom såg fina ut :)


Fröken mådde också bra... var lite oroliga igår för henne då gon vekade frisk men ändå var lite mera nervös :O

Hur som helst var hon iaf frisk :p


  


Släppte ut och mockade och gjorde allt kalrt i stallet. Billy ska få en vilodag idag så är bara ta in och borsta lite på honom kvar ^^


// Jeanette

Av Jeanette - 5 mars 2011 11:10

Hejsan!

Blv väldigt sent igår då det tog en himla tid. Fröken va så bråkig :(

Krånglade vid longeringen, när vi skulle leda henne ute och sen när hon skulle in genom dörren..... syrran fick slita som sjutton med henne :/


Blev mycket Nh för henne med andra ord, till sist blev hon dock bättre och blev avslappnad istället för att monga sig =)


Billy var på gott humör igår så helst ville han gosa, men efter lite övertalning så gick han ut :p

Kom åt honom riktigt bra igår kände jag och han löd minsta vink jag gav ^^


  

Duktiga häst.

Sen gick vi ut och gick en kort kort sväng bara för att han skulle få lite belöning för ha var så duktig. Då hör jag hur syrran säger nej i stark ton :O

Sen följer hon med och går några meter ute och sen är det igång :(

Kände mig så himla dum just då kan jag lova. Släppte in Billy i hagen så syrran kund träna utan att vi var ivägen... fick en video i hagen men lyckas itne ladda upp den nu bara för det :/


Billy var lite svullen igen i benen och lite lite varm så lindade honom igår.


Här får ni lite bilder på det iaf


  



// Jeanette





Presentation


Hej!
Är en tjej som har mycket att hålla koll på. I denna blogg får ni följa mig i min vardag och även vara med och dela mina intressen. Jag heter Jeanette och bor på landet med min sambo som jag är förlovad med. =)
Enjoy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Hitta en länk till bloggen
 Hitta hit av en slump
 Har adressen så gick in och kollade
 vän/bekant som ville kolla lite

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i min gästbok innan du går =)


Ovido - Quiz & Flashcards