Jeanette- mitt liv och mina tankar

Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Jeanette - 8 maj 2011 16:18

Hejsan Svejsan!


Har kämpat på inomhus fast att det är fin väder. Hela udnervåningen är skinande ren äntligen :D


Älsk och jag hjälptes åt så gick smidigt ändå.


Gick ut och hjälpte älsk med min bil sen... höll på o greja en massa med kopplingen men märkte att tvåan inte går i :/

Med andra ord har lådan rasat. F*N säger jag bara. Känns väldigt surt!  får väl se vad vi ska göra härnäst men d lär la märkas.


Ätit lite mat och det känns bättre iaf. Blev köttsoppa med fiberbröd idag. Snabbt och gott. Själv föredrar jag knorr köttsoppa. Den är godast =)

Friskis och svvettis det här alltså. Börjat dagen med mockning och stallsysslor, städat vilket innebär mkt röra på sig.. sen köttsoppa och fiber bröd. Duktig ja känner mig då! :D


// Jeanette

Av Jeanette - 8 maj 2011 10:55

Hej!


Ja det är redan söndag :O


Helgen har skenat fram lik som denna vecka...  Igår höll jag på hela dagen med någonting så hann inte uppdatera speciellt mkt.


Idag har jag vart i stalelt och släppt ut och gjort klart i stallet. Billy fick sig en borstning med innan han skulle gå ut :)


Hade Turbo med mig så tog lite längre tid än annars.. han ska äta upp kottarna. Undersöka spånet och sen ska han vara precis överallt haha. Trött blev han iaf för han ligger och sover nu. Det är väldigt itnressant med vattenslangen med har han kommit på.... man kan ta vatten ut hinkar när det rör sig och slangen kan man kasta in tuingan i så man får vatten :P


Han är bra söt lilla Turbo


Ja sen har jag grejat lite med tvätten som vanligt.... perfekt väder att hänga ute i jue =)

Lukten från åkern har gett sig med så nu slipper man lukta på grispiss elelr va d nu är de har på ;P

Så nu kan vi vara ute igen. *jippie*


Hm... ja just ja. Ska tas och planetera alla frön idag tror ajg. Börjar ju bli varmare så bör ju gå tycker jag. Ska föröska sno lite gödning med så blir väl antingen från stallet elelr från grannens kor... häst luktar ju dock inte så värst.. men det kanske inte ko gör heller i jorden?

Får väl se vad det blir.


Ha en fin dag!


// Jeanette





Presentation


Hej!
Är en tjej som har mycket att hålla koll på. I denna blogg får ni följa mig i min vardag och även vara med och dela mina intressen. Jag heter Jeanette och bor på landet med min sambo som jag är förlovad med. =)
Enjoy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Hitta en länk till bloggen
 Hitta hit av en slump
 Har adressen så gick in och kollade
 vän/bekant som ville kolla lite

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i min gästbok innan du går =)


Ovido - Quiz & Flashcards