Jeanette- mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under mars 2011

Av Jeanette - 10 mars 2011 15:40

Hej!

nu är jag hemma som ni märker :P hehe


Blev en pizza i stan och gudars vad gott det var!

En super kebab pizza *mums*


Satte mig här för att vila lite efter allt prat i stan haha, blev trött i huvudet ;P


Ska ta och dra mig mot stallet om nån halvtimma, timma. Regnar och snöar om vartannat så hästarna blir ju as blöta :(


Så får komma och rädda Billy mot all skit siom kommer uppifrån. Han hatar verkligen blöta :p blir så tjurig alltså :p


// Jeanette


Av Jeanette - 10 mars 2011 12:05

Hej!

Tycker veckan rusat iväg, redan Torsdag. Snart helg :)


Ska ta och frächa till mig och sen bege mig mot stan med älsk. Ska träffa svärfar en sväng som det ser ut nu.


Ja det är väl typ det som händer nu :P


Uppdaterar när jag kommer hem igen


// Jeanette

Av Jeanette - 9 mars 2011 20:49

Hej!

N ågot jag brinner för och alltid förösker tänka på är detta med mental stimulans. Jag tror många kanske missar det faktiskt.....


Det är iaf många som jag vet som itne tänker på det på det viset jag gör.


Motion är självklart viktigt för att hunden ska må bra! Men den mentala stimulansen anser jag är precis lika viktig, om kanske itne till och med viktigare. En hund måste få tänka och jobba emd kroppen med för att må bra anser jag.


Jag tycker det finns många  olika övningar och saker man kan göra för att både motionera och ge hunden mental stimulans men här tar jag emdd det jag tycker är bra..

Motion:

- Proemander varvat med "lat dagar" där man bara går och lullar och nosar ute till att man går i högt tempo. Brukar varva så man går olika långt med... Försöker alltid ha som mål att köra på ordentligt efter en slappare dag så dom verkligen får ur sig energi.


- Lösträning =) Tycker det är roligt för dom att få springa, gärna att man leker och låter dom busa emd mig. Detta ger även egentid om man har flera, tkr det är suverät ( om nu hunden går att ha lösa vill säga)


- Joggning


- Cyckling nån gång ibland.


- Simnning på somamren i sjön =)


- Agillity (jag gör det för kul skull på hobby nivå =) )

Mental:

- Spårning


- Lydnads träning på olika nivåer..


- Söka efter saker


- Kommandon och lära in nya saker


- Vara i nya miljöer eller med mera saker än vanligt.


Lite så tycker jag om detta. Lägg til eller kommentera vad ni tyc ker. Detta är ju det jag använder mig av som jag tycker är bra...



// Jeanette


Av Jeanette - 9 mars 2011 20:47

Hej!

Åkte till stallet och gjorde klart. Mamma hade redan mockat när jag kom :O

Taxck ^^

skönt att få ha en latdag ibland med hihi.



Tog in och grejade lite granna med Billy och sen åkte jag hem.


Så himla stiolt över honom alltså. Imorse var det en stor bil där och skulle hämta kor.... med andra ord full fart och inte lungt och tyst direkt.


Billy hade tittat bara men varit lugn ^^


Så duktig kille alltså :)


// Jeanette

Av Jeanette - 9 mars 2011 18:20

Hej!

vart hemma en stund nu. Grejat med hundarna och lite sånt =)


Pluggat en hel del sen jag kom hem...


snart blir det stallet igen, as dåligt väder så ska väll ta och röra mig snart



// Jeanette

Av Jeanette - 9 mars 2011 14:04

Hej!

Nu åker jag mot stan om en stund. Har ärenden och göra... får väll se om jag stallet sen eller inte. ¨


Hör av mig senare!


ha det



// Jeanette

Av Jeanette - 9 mars 2011 11:27

Hej!


La på sadeln igår och den låg bra på när han rörde sig. Kollade noga och sadeln ligger helt still. Kände och den trycker inte.


Med andra ord så blir det att prova rida i den. Syns inte den legat på på något vis fast den låg på rätt l¨ång tid igår. Med andra ord så tror jag att detta kommer bli super, känns kul =)


Dressyrsadeln är ju dock det jag funderar på så får väll göra samma sak med den och se hur han rör sig med den.


// Jeanette

Av Jeanette - 8 mars 2011 17:04

Hej!

dammat av och dammsugit o grejat lite nu. Himla skönt och få det städat alltså =)


Tog undervåningen bara för övervåningen ligger älsk o sover på.... han är bra sjuk stackaren =(


Själv känner jag mig inte så värst pigg heller men förösker och hålla igång lite iaf.... därför med jag tog bara undervåningen.


Jaja nog om det. Ska väll kolla igenom skolan tänkte jag  och sen bär det nog av till stallet... så man får sätta fart så det itne blir så sent =)


// Jeanette

Presentation


Hej!
Är en tjej som har mycket att hålla koll på. I denna blogg får ni följa mig i min vardag och även vara med och dela mina intressen. Jag heter Jeanette och bor på landet med min sambo som jag är förlovad med. =)
Enjoy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Hitta en länk till bloggen
 Hitta hit av en slump
 Har adressen så gick in och kollade
 vän/bekant som ville kolla lite

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i min gästbok innan du går =)


Ovido - Quiz & Flashcards