Jeanette- mitt liv och mina tankar

Alla inlägg under mars 2011

Av Jeanette - 8 mars 2011 16:05

hej!

blev itne som planerat iaf.....


Blir att städa nu så blir det stallet sen..


Föröska röja och greja lite här så får vi se. Hoppas jag hinenr med några tvättmaskiner med. Helst minst 3. =)


Ja jag ahr lite o göra så ska sätta fart nu altlså.



// Jeanette

Av Jeanette - 8 mars 2011 14:48

Hej!

Pluggat på i skolan och gjort lite mat med. Måste handla något som man kan aäa som är ordentligt men har ätit nudlar och lite mackor iaf :P jaja får kompensera sen med nyttigare.


Har tränat med Turbo idag med kloklippningen.... tog ganska lång tid men hade som mål idag att jag ska klippa en klo innan jag ger mig!

Kämpade på och kämpade på..... efter lång stund gick det ä'ntligen och sen var både Turbo och jag trötta ;P


Gick en promenad nyss på typ 40 min. Skönt att komma ut och röra sig men satan va det blåste :O

Trodde jag skulle blåsa bort alltså..... inte så ku lnär det bara viner om öreonen.


Kollat igenom skolan igen och nu är det stalelt som gäller. Åkter tidigt så jag hinner med allt.


Här får ni se kort på westernsadeln med...


  


riktigt skön och sitta i =)


Hm.. hopaps kunna hinna städa med. Ullared är ju idag så måste hem innan 8. Kanske lite väl kort om tid iaf men kan alltid hopaps jag hinner städa... dammsuga, ta disk, tvätta o sånt... trist men måste ju göras.


Jaja nu måste jag åka


Ha det bra


// Jeanette

Av Jeanette - 8 mars 2011 10:40

Hej allihopa!

Porvade sadeln igår på Billy.... den ligger helt okej iaf när man känner. Lite trång "runt magen" eller lixom nederdelen av sadeln men detta går att böja för hand?


Araben som ahde den innan va spinkig så den lär ju ha lagt sig efter honom. Billy blir lixom itne klämd och den sitter som gjuten på honom men som sagt är jag lite osäker. Blir att longera med den idag tror jag och se hur den ligger under arbete. Får ta med ett vitt lakan så man ser så den ligger rätt även under arbete altlså.


Hoppas den ligger rätt nu så man kan ut och rida i skogen, osäker på dressyrsadeln faktiskt då han ändrat sig så pass.... rädd han ska klämma sig :S Men egentligen vet jag att den ska ligga bra på honom  och jag får in fingrarna emellan även när jag sitter i den.... men men får se hur westernsadeln ligger helt enkelt. Älskar att rida ut i westernsadel faktiskt, man sitter ju som en gud! =)


Ja har opluggat nu sen jag gick upp, så pluggat lite mer än en timme... måste föröska ta tag i uppgifter nu alltså.


// Jeanette

Av Jeanette - 7 mars 2011 16:11

Hejsan!

Pluggat på ordentligt =) *duktigt* ;P


Sen har jag gjort mat och fixat. Blev kasslergratäng idag, gott!


Nej nu ska jag ta och gå med hundarna en sväng och sen blir det stallet... prova sadeln på Billy idag. Hoppas den passar! vet inte vad jag ska göra annars :S


håll tummarna för mig!


// Jeanette

Av Jeanette - 7 mars 2011 11:30

Hej!


Vaknade tidigt men har legat och dragit med med hundarna. Blev en lång mysstud istället :P


Har tagit och satt igång med skolan nu... blir naturkunskap och sen psykologi tror jag. Om jag itne tar psykologin imorgon.


Nej nu ska jag göra lite nytta


// Jeanette

Av Jeanette - 6 mars 2011 21:21

Hej!

Haft en sån dålig dag. humöret har vart riktigt uslt fast vädret vart fint :/


Åkte till stalelt tidigt för att bli på bättre humör och det blev jag faktiskt. Gick ra idag med Billy ^^


Idag klarade han att göra skänkelvikning när jag är på marken.. kul att se är det går framåt :)


Hundarna är så goa med.. så glad ajg ahr dessa underbara djur alltså (L)


Mina små änglar...


Men men man kan inte va på bra humör jämt heller ;P


OPluggat en sväng nu på kvällen så känns skönt och ha satt fart igen.


Hoppas helgen vat bra


// Jeanette

Av Jeanette - 6 mars 2011 12:25

Hej!

Känner mig på dåligt humör :/

Kanske är att förkylningen känns av mera?


Ska föröska ta mig ut har jag tänkt, vackert väder och promenad emd hundarna kan liva upp vem som helst =)


// Jeanette

Av Jeanette - 5 mars 2011 21:55

Hejsan!

Kom precis hem =)

Mockade åt Fröken och släppte in dom. Fröken gick in direkt genom dörren! :D så nöjd alltså!

Följde med direkt och gick in, tittade lite skeptiskt först men när jag bara gick så följde hon med.... kan bara säga att hon fick massor av beröm hehe.


Billy var väldigt nervös idag när jag ledde in. Han är livrädd för  skotrar och gissa vad som åkte runt lite längre bort.. just det flera skotrar!


Han var riktigt nervös och lyssnade efter ljudet och taktade brevid mig men han lyssnade ändå, riktgit nöjd med honom eftersom han får panik till och med i hagen :O


Borstade och grejade med honom sen och då stod han nästan och sov på gången :P


Nu blir det tvn med älsk :)

Idag blev det häst häst och åter häst inlägg :P


Imorgon ska ajg föröska få in massa hundinlägg och sen imorgon eller måndag är det tänkt ni ska få heminredning istället.


Kommentera gäna om "serien" om olika problematiker... får även gärna skriva vhur ni gör. Alla sätt är bra. Bara kul om människor delar emd sig



Ha det gott så höres vi imorgon



// Jeanette

Presentation


Hej!
Är en tjej som har mycket att hålla koll på. I denna blogg får ni följa mig i min vardag och även vara med och dela mina intressen. Jag heter Jeanette och bor på landet med min sambo som jag är förlovad med. =)
Enjoy

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur hittade du till min blogg?
 Hitta en länk till bloggen
 Hitta hit av en slump
 Har adressen så gick in och kollade
 vän/bekant som ville kolla lite

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna i min gästbok innan du går =)


Ovido - Quiz & Flashcards